Erecepta krok po kroku

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

Ereceptą nazywa się elektroniczny dokument, dzięki któremu lekarz przepisuje pacjentowi lekarstwa. Od 8 stycznia 2020 całkowicie zastąpiła ona papierowe odpowiedniki, choć w przypadku wyjątkowych sytuacji, np. awarii systemu teleinformatycznego w gabinecie lekarskim, możliwy jest tradycyjny sposób jej wystawienia. Jak wygląda wypisywanie oraz realizacja erecepty krok po kroku?

 

Wizyta w gabinecie lub konsultacja online

 

Ereceptę można uzyskać na dwa sposoby: lekarz może wypisać ją tradycyjnie podczas wizyty w gabinecie, albo dzięki e-Wizycie. Druga opcja dedykowana jest pacjentom korzystającym z wygodnej i bezpiecznej platformy haloDoctor.pl, z której miesięcznie korzysta ponad 200 tys. osób i dzięki której lekarze wydali już 100 tys. erecept. Po konsultacji specjalista wystawia elektroniczny dokument, czyli właśnie ereceptę, którą pacjent otrzymuje na kilka różnych sposobów.

 

Uzyskanie erecepty

 

Ereceptę można otrzymać w kilku wariantach. Mogą być to:

  • wydruk papierowy o erecepcie – przekazywany jest on pacjentowi i to na jego podstawie farmaceuta wydaje leki,
  • SMS – wiadomość wraz z czterocyfrowym kodem, który w aptece trzeba podać razem z numerem PESEL pacjenta,
  • e-mail z plikiem PDF – jest w nim udostępniany kod kreskowy i można zaprezentować go farmaceucie na ekranie telefonu komórkowego lub tabletu.

 

Istnieje jednak jeszcze jeden wariant. Pacjent ma bowiem możliwość udostępnienia informacji o swojej erecepcie dzięki Internetowemu Kontu Pacjenta albo za pośrednictwem aplikacji mObywatel. Niezależnie od wybranej opcji, nie ma konieczności pokazywania w aptece dowodu osobistego i podawania aptekarzowi dodatkowych informacji.

 

Realizacja erecepty

 

Po uzyskaniu erecepty przyszedł czas na jej realizację. Można to zrobić w każdej aptece stacjonarnej na terenie Polski, w sposób wygodny i szybki. Wszystko dzięki temu, że erecepty nie sprawiają trudności również samym farmaceutom, którzy oczywiście nie mają problemów z ich odczytywaniem, co często zdarzało się w przypadku odpowiedników papierowych. W przypadku erecepty pacjent musi pamiętać też o czasie, jaki ma na wykupienie. Zazwyczaj ma na to 30 dni, choć w przypadku antybiotyków jest to zaledwie tydzień, a leków immunosupresyjnych 120 dni.

 

Lekarz może wypisać też ereceptę na 365 dni, choć w takiej sytuacji nie jest możliwe zrealizowanie jej w całości, a maksymalnie tylko na 180 dni. Uzyskanie erecepty to jak widać proces szybki i łatwy, zwłaszcza dla osób korzystających z platformy haloDoctor.pl. Dzięki niej preparat może być przepisany w zaledwie kilka minut, po uprzedniej krótkiej konsultacji i przesłaniu dokumentacji medycznej. Sprawdź, jak łatwe jest to w praktyce.

Tagi

e-Recepta e-Recepty erecepta elektroniczna recepta
Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego? Ekspresowa ankieta online w zaledwie 24 godziny Ankiety w działalności biznesowej W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Erecepta krok po kroku e-Recepta - lekarzu sprawdź czego potrzebujesz, żeby wystawiać e-Receptę Centrum Badawczo-Rozwojowe – działania z korzyścią dla nauki i biznesu Badania marketingowe – czym są? Analizy statystyczne – wielopoziomowa statystyka dla przedsiębiorców, naukowców oraz instytucji publicznych Badania ankietowe - kreuj ankietę samodzielnie Analiza statystyczna w medycynie Analiza segmentacyjna – co to takiego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Charakterystyka badań ankietowych Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Świadomość marki - metody badań Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Krok w krok za pomysłem specjalisty Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analizy rynku a kryteria metodologiczne
Badania ankietowe od 4 zł.