Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

Co zrobić, aby zwiększyć zyski swojego gabinetu medycznego? Takie pytanie zadaje sobie nieomal każdy z lekarzy. Niezależnie od tego, czy dopiero ma w planach otwarcie gabinetu lub już jest na tym etapie działalności zawodowej. Twoich pacjentów nie interesuje jednak Twój zysk. Interesuje ich, by jakość usługi za którą płacą była adekwatna do wydanych przez nich pieniędzy.

 

Placówek medycznych powstaje coraz więcej. Wiele z nich przyciąga uznanymi w świecie medycznym nazwiskami specjalistów i ich wysokimi kwalifikacjami. Aby móc się wyróżnić na tym coraz bardziej zapełnionym rynku warto pamiętać o inwestowaniu: w siebie, w gabinet, w technologie informatyczne (np. program medyczny w chmurze) , w znajomość rynku i ofert konkurencji. Samo nazwisko nie jest już jedyną drogą do sukcesu.

Spójrz na swoją listę pacjentów… Imponująca! Jak dużą liczbę pacjentów możesz jednak zakwalifikować do grona lojalnych? W zasadzie masz jedną szansę na rozpoczęcie budowania więzi. Zawiedziony pacjent nie wróci, by Ci powiedzieć, że odwiedza Cię ostatni raz. Przeczytaj ten tekst, jeśli chcesz budować silną i stabilną pozycję na rynku medycznym. Rentowność gabinetu to podstawa funkcjonowania Twojego biznesu.

 

Cena czyni cuda, czyli sprawdź jakie tendencje obowiązują na rynku

Skutecznym sposobem osiągnięcia maksymalnej rentowności praktyki medycznej jest weryfikacja cen usług i ich dopasowanie do ogólnego poziomu panującego na rynku. Wystarczy, jeśli będą to gabinety z Twojego miasta lub najbliższej okolicy. Odpowiednie usługi skalkulowane w odpowiedniej cenie mogą znacznie bardziej zwiększyć Twoje zyski niż wzrost liczby pacjentów. Zawsze rzetelnie wytłumacz skąd taka cena. Niech idą za nią konkretne działania i najlepszy stosunek jakości do ceny. Twoi pacjenci zapewne będą w stanie zaakceptować wyższe opłaty, jeśli Twój gabinet opuszczą z głębokim przekonaniem o dobrze zainwestowanych pieniądzach. Budujesz w ten sposób trwałą więź, a ta w kontaktach na linii pacjent – lekarz jest bezcenna.

 

Jak Cię widzą, tak Cię piszą.

Zadowolony i lojalny pacjent jest na wagę złota. To klucz do zwiększenia rentowności Twojego gabinetu medycznego. Złe wrażenia wyniesione z wizyty mogą skutkować negatywnymi opiniami w Internecie. Tu nic nie ginie. Negatywna opinia w sieci może być jak kula śnieżna. Może zachęcać innych do podzielenia się swym złym doświadczeniem. Na pewno nie przysporzy Ci więc kolejnych pacjentów. Nie lekceważ marketingu szeptanego między pacjentami. Mówi się, że ponad 90% niezadowolonych pacjentów nie wraca do lekarza i nie poleca go przyjaciołom czy znajomym.

Przede wszystkim jednak – bądź obecny w Internecie z własną wizytówką czy stroną www. Świadomie i w sposób kontrolowany kreuj swój wizerunek. System Medfile pomoże Ci wykonać własną stronę internetową w kilka minut. Aktualizuj wpisy na bieżąco i znajdź czas, by być aktywnym zawodowo w sieciach społecznościowych. Poproś pacjentów o pozostawienie opinii o Twojej pracy. Budujesz w ten sposób własny wizerunek i zwiększasz widoczność swojej strony w sieci.

 

Inwestycje w technologie – Twoja konkurencja już je ma

Nie inwestujesz w nowoczesne technologie, bo obniżasz koszty? To mylne rozumowanie, a efekt może być wręcz przeciwny do zamierzonego. Zapomnij o odręcznie spisywanych notatkach i papierowych kalendarzach z terminami wizyt. To złodzieje czasu, mniejsza produktywność i efektywność działania. Dobrze zorganizowany i nastawiony na zyski gabinet medyczny korzysta w dzisiejszych czasach z Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM). Automatyzacja takich procesów jak przypomnienie SMS-em o wizytach, umawianie wizyt online może znacząco poprawić rentowność praktyki medycznej. Zaplanuj zakup systemu Medfile w swoim budżecie. Nadrabianie zaległości technologicznych w przyszłości może się okazać o wiele bardziej kosztowne niż obecnie przypuszczasz.

 

Rentowność praktyki medycznej w dużej mierze jest zależna od Twojej zdolności do obniżania kosztów i zwiększania przychodów. Znając realia w jakich działasz, spróbuj zoptymalizować procesy marketingowe i operacyjne. Zawsze warto wprowadzić te kilka zmian, które mogą finalnie zsumować się na wzrost rentowności.

Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Świadomość marki - metody badań Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analiza segmentacyjna – co to takiego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Charakterystyka badań ankietowych Analizy rynku a kryteria metodologiczne Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki
Badania ankietowe od 4 zł.