Kreowanie wizerunku marki a badania rynku

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

I tak dla przykładu pozyskane wyniki w trakcie procesu badawczego można zastosować w sprawie kreowania pozytywnego wizerunku marki. Dzięki podjętemu badaniu, można skontaktować się z skonkretyzowaną grupą odbiorców, a następnie udoskonalić swoje usługi.

 

O charakterze badania…

Badanie samo w sobie może koncentrować się na przedmiocie badania i wtedy mówi się o badaniach demoskopowych lub ekonomicznych. Pierwsze z nich odnoszą się do opinii publicznej i nakierowane są na zbieranie informacji społeczno-ekonomicznych, zaś ekonomiczne zorientowane są na określaniu wielkości sprzedaży czy cenie. Przede wszystkim zaś uzyskane dane zależą od:

  • postawionego celu;
  • wykorzystanych metod badawczych;
  • właściwego wskazania próby badawczej.

 

Wiele elementów w jednym badaniu

Realizowane badanie rynku może być wykorzystane w kwestii budowania pozytywnego wizerunku firmy, gdyż w swoim zakresie odnosi się do zbadania:

  • opinii i zwyczajów klientów;
  • odczuwanej satysfakcji i zadowolenia;
  • preferowanych cen, rabatów i ofert;
  • efektywności zastosowanych opakowań, nazw czy nawet reklam.

Wszystkie te elementy wpływają na to, w jaki sposób klienci odbierają nie tylko sam produkt czy ofertę, ale ogólnie rzecz ujmując także firmę. Im większe zadowolenie odczuwa konsument, tym wzrasta jego skłonność do ponownego zakupu towaru czy usługi.

 

Praktyczny wymiar realizowanego badania

Skuteczność  badań zależy od zastosowanych rozwiązań. Tym samym można powiedzieć, że dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi możliwym jest osiąganie wyznaczonych celów. Przede wszystkim zaś, możliwe jest tworzenie określonego wizerunku marki, gdyż dane pozyskane w procesie:

  • ujmują badane zagadnienie kompleksowo;
  • pozwalają wskazać najważniejsze kwestie z perspektywy konsumentów;
  • zorientowane są na osiągnięcie skonkretyzowanych informacji;
  • można zastosować w praktycznych działaniach.

 

Sytuacja pod kontrolą

Dzięki właściwemu zrozumieniu potrzeb odbiorców usług czy produktów można tworzyć rozwiązania, które będą nakierowane na ich spełnienia, a w związku z tym zadowolenie konsumentów będzie wzrastać. Warto także zwrócić uwagę, że badanie rynku daje głównej mierze szansę na poprawne zrozumienie aktualnej sytuacji.

Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Świadomość marki - metody badań Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analiza segmentacyjna – co to takiego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Charakterystyka badań ankietowych Analizy rynku a kryteria metodologiczne Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki
Badania ankietowe od 4 zł.