O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

W tym celu konkretyzuje się cel procesu badawczego oraz określa najważniejsze aspekty prowadzonego projektu. Przy czym nie można zapomnieć, że badanie takie powinno odpowiadać n a najważniejsze cechy tak z punktu widzenia osób badających, jak i badanych.

 

Cel pozwala osiągnąć efekty

Badając rynek turystyczny, należy przede wszystkim zdać sobie sprawę z specyfiki badania, która wynika z szerokiego horyzontu prowadzonych badań. Jednocześnie prowadzone badania powinny zostać nakierowane na:

  • wydobywanie maksymalnej ilości informacji;
  • wykorzystanie narzędzi dających konkretne efekty;
  • realizację wcześniej postawionego celu.

Biorąc pod uwagę cel badania opinii turystów można powiedzieć, że samo narzędzie wykorzystane w procesie badawczym powinno odnosić się do najważniejszych aspektów z perspektywy widzenia postawionego celu.

 

Którą z metod warto wybrać?

Wśród metod badawczych stosowanych w kwestii badania opinii wyróżnia się:

  • metody bezpośrednie – odnoszą się do osobistego kontaktu badacza z grupą osób podlegającej badaniu.
  • metody pośrednie – nie opierają się one na bezpośrednim kontakcie ankietowanego z ankietującym.

Metody bezpośrednie posiłkują się kwestionariuszami ankiet, bądź pomiarami tj. rejestracją turystów w takich miejscach jak parkingi czy ośrodki kulturalne. Metody te dają możliwość szybkiego i dokładnego pozyskania danych, a co za tym idzie wprowadzenia dynamicznych zmian poprawiających aktualną sytuację.

 

Dane można znaleźć właściwe wszędzie

Jeśli natomiast zwrócić uwagę na metody pośrednie w badaniach ruchu turystycznego to można o nich powiedzieć, że:

  • informacje zbierane są często w instytucjach związanych w jakiś sposób z obsługą ruchu turystycznego np. rejestracja w hotelu, badania przeprowadzane w biurach podróży etc.
  • dane zebrane mogą być także w kwestii zysków osiąganych w handlu detalicznym, gastronomii czy innych przedsiębiorstwach nakierowanych na ruch turystyczny;
  • koncentruje się one także na takich danych jak frekwencje w konkretnych obiektach

 

Badanie, które powie jak jest

Realizując badania nakierowane na wydobywanie informacji oraz pozyskiwanie maksymalnej ilości danych możliwym jest tworzenie rozwiązań, które będą odnosić się do realizacji najważniejszych potrzeb klientów. Tym samym badania ruchu turystycznego można określić jako fundamentalne badanie pozwalające na zrozumienia zjawisk zachodzących na danym rynku.

Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Świadomość marki - metody badań Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analiza segmentacyjna – co to takiego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Charakterystyka badań ankietowych Analizy rynku a kryteria metodologiczne Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki
Badania ankietowe od 4 zł.