3 sposoby na podniesienie wskaźnika NPS

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

Ludzie często myślą o zmianie sposobu, w jaki Net Promoter Score jest prezentowany w badaniach ankietowych, aby uzyskać wyższy wynik. Warto jednak zauważyć trzy możliwe dostępne sposoby, lecz niekoniecznie są one pozytywne. Warto, więc dowiedzieć się o tych metodach, zanim podejmiemy decyzję, jak zadamy pytanie w przygotowanym przez nas badaniu rynku.

3 sposoby na zmianę wyników z NPS

Tak więc, w kolejności od najmneij do najbardziej pozytywnego efektu, oto trzy małe zmiany, które pozwolą Ci uzyskać wyższy NPS bez wysiłku i bez realnych korzyści:

  • Zmień nieznacznie sformułowanie pytania, dodając przed pytaniem "Jeśli pytany,". Klasyczne pytanie NPS pyta o to, czy respondent sam z siebie poleciłby firmę lub produkt. Dodanie słowa "gdyby został zapytany" delikatnie obniża poprzeczkę dla respondenta, podnosząc jego wynik.
  • Złagodzenie sformułowania punktów końcowych. Zamiast "jest to zupełnie nieprawdopodobne", użyj po prostu "prawdopodobnie nie". Zamiast "bardzo prawdopodobne", użyj "prawdopodobne". Mała różnica, ale wzrost wyniku będzie zauważalny.
  • I ostatnia, ale nie najmniej istotna zmiana, która będzie miała bardzo duży wpływ na Twój NPS - pokolorowana skala odpowiedzi. Pokoloruj od 0 do 6 w gradiencie czerwieni, 7 i 8 w odcieniach pomarańczu, a 9 i 10 na zielono. Kolory w pewnym aspekcie oddziałują na osoby wypełniające ankiety.

Dlaczego wdrażanie któregokolwiek z powyższych punktów jest złym pomysłem?

Ludzie biznesu uwielbiają proste wskaźniki, a NPS jest bardzo łatwy do zrozumienia. Istnieje duża presja, aby mieć wyższy NPS. Często premie zależą od czyjegoś NPS, więc pokusa zwiększenia go jest duża. Jednak jest to zły pomysł, aby faktycznie zarządzać swoim NPS. Twój wynik wzrośnie, ale nie w żaden znaczący sposób. Czasami można zobaczyć, jak duży wysiłek wkładają osoby przeprowadzające badania ankietowe w próbę nakłonienia nas do zmiany sposobu zadawania pytań NPS. Ten wysiłek powinien być poświęcony na inne aspekty projektów NPS.

Jak zadać pytanie NPS?

Dobrze prowadzony projekt NPS zaczyna się od zadania poprawnego pytania NPS. Celem tego pytania jest odkrycie, dlaczego osoby zniechęcone dają Ci niskie oceny i przekazanie tej informacji w głąb organizacji, aby wpłynąć na zmiany, dzięki którym inni klienci nie będą mieli takich samych doświadczeń. Często zapomina się, ale równie ważne jest, aby dowiedzieć się, jakie doświadczenia mają promotorzy i spróbować odtworzyć je dla wszystkich klientów. Bardzo dużą część informacji można znaleźć w otwartych odpowiedziach respondentów. Powinieneś zastosować analizę tekstu, aby odkryć zawarte w nich bardzo cenne informacje.

Zarządzanie problemami i działania następcze są ważne i omawiamy je w innym miejscu.

Jak widać, skuteczny program Net Promoter Score, który faktycznie usprawnia wewnętrzne procesy i sprawia, że klienci są bardziej lojalni i zadowoleni, wymaga wysiłku. Nie marnuj energii na próby zmienienia swojego wyniku, gdyż to nic nie da. Warto zastanowić się, jak zmienić dotychczasowe nawyki, aby klienci byli bardziej zadowoleni z oferowanych usług oraz produktów.

Badania rynku – o czym warto wiedzieć? 3 sposoby na podniesienie wskaźnika NPS Ból łydki: czy to jest zapalenie żył? Dobre nawyki dla serca Co powinieneś wiedzieć na temat mitów dotyczących badań satysfakcji klientów? Najważniejsze pytania, które należy zadać w ankiecie sprzedażowej Jak wypromować ankiety online za pomocą ciekawych pomysłów dotyczących marketingu treści? Przeprowadzanie ankiet wśród klientów Kiedy jest odpowiedni czas na przeprowadzenie badań rynku nowych produktów? Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego? Ekspresowa ankieta online w zaledwie 24 godziny Ankiety w działalności biznesowej W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Erecepta krok po kroku e-Recepta - lekarzu sprawdź czego potrzebujesz, żeby wystawiać e-Receptę Centrum Badawczo-Rozwojowe – działania z korzyścią dla nauki i biznesu Badania marketingowe – czym są? Analizy statystyczne – wielopoziomowa statystyka dla przedsiębiorców, naukowców oraz instytucji publicznych Badania ankietowe - kreuj ankietę samodzielnie Analiza statystyczna w medycynie Analiza segmentacyjna – co to takiego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Charakterystyka badań ankietowych Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Świadomość marki - metody badań Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Krok w krok za pomysłem specjalisty Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analizy rynku a kryteria metodologiczne
Badania ankietowe od 4 zł.