Analizy rynku medycznego

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

Jesteś przedsiębiorcą związanym z branżą medyczna i firma którą reprezentujesz przymierza się właśnie do wprowadzenia nowego produktu lub rozszerzenia rynku zbytu? Zanim zostaną podjęte właściwe działania warto oprzeć je na wiarygodnej wiedzy pozyskanej w ramach analizy rynku medycznego. Dzięki temu możliwe staje się uniknięcie ryzyka biznesowego oraz zwiększenie szansy na sprzedażowy sukces.

Na czym polega analiza rynku medycznego?

Opiera się ona w głównej mierze na zebraniu i dokładnej analizie różnego rodzaju danych zastanych. Są to wszelkiego rodzaju dokumenty przetargowe, dane statystyczne dostarczane przez instytucje publiczne (NFZ, GUS, Ministerstwo Zdrowia), czy też raporty z przeprowadzonych dotychczas analiz branżowych. Poza tym przedmiotem badania mogą być także publikacje medialne czy informacje przekazywane w trakcie konferencji czy eventów organizowanych dla przedstawicieli farmaceutycznych.

Niezwykle ważnym etapem prowadzenia analiz jest również monitoring planowanych nowelizacji ustaw dotyczących podmiotów medycznych. Mogą one dotyczyć chociażby zasad emitowania reklam, dystrybucji czy prowadzenia dokumentacji medycznej. Nawet niewielkie zmiany mogą zaważyć o tym, czy wejście do nowego segmentu rynkowego okaże się opłacalnym krokiem.

Analiza przetargów publicznych

Analiza rynku medycznego powinna także obejmować przetargi publiczne. Dzięki temu możliwe staje się zweryfikowanie podaży oraz popytu w interesujących nas segmencie. Bazy przetargowe mogą być przeszukiwane między innymi mając na uwadze nazwy produktów, ilości zamawianych sztuk, rodzaje podmiotów zamawiających i wygrywających przetargi, a także obecność w zamówieniach produktów towarzyszących. Pozwala to dokonać rozpoznania rynku, opierając się analizie w wybranym przedziale czasowym.

Badania ankietowe z uczestnikami rynku

Po zakończeniu analizy danych zastanych warto dokonać ich weryfikacji poprzez przeprowadzenie badania rynku z faktycznymi jego uczestnikami. Mogą być nimi chociażby pacjenci, przedstawiciele placówek medycznych czy dystrybutorzy. Pomiary tego rodzaju zazwyczaj wymagają zastosowania techniki ankietowej – CATI, CAWI, PAPI lub CAPI.

Jakie korzyści można odnieść?

Wnioski z przeprowadzonej analizy rynku medycznego dostarczają szeregu niewątpliwych korzyści. Możemy do nich zaliczyć m.in.:

  • Możliwość uniknięcia ryzyka związanego z wprowadzeniem niewłaściwych decyzji biznesowych;
  • Szansa rozpoznania działań konkurencji oraz pozycji własnej firmy względem pozostałych podmiotów z branży;
  • Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań klientów z grup docelowych;
  • Identyfikacja segmentów docelowych klientów;
  • Uzyskanie informacji odnoście najbardziej skutecznych metod dystrybucji oraz promocji. 

Tagi

analizy rynku medycznego analiza rynku medycznego analizy rynku farmaceutycznego analiza rynku farmaceutycznego
Dobre nawyki dla serca Choroba zwyrodnieniowa stawów erecepta na wyciągnięcie każdej ręki Badania rynku – o czym warto wiedzieć? 3 sposoby na podniesienie wskaźnika NPS Ból łydki: czy to jest zapalenie żył? Co powinieneś wiedzieć na temat mitów dotyczących badań satysfakcji klientów? Najważniejsze pytania, które należy zadać w ankiecie sprzedażowej Jak wypromować ankiety online za pomocą ciekawych pomysłów dotyczących marketingu treści? Przeprowadzanie ankiet wśród klientów Kiedy jest odpowiedni czas na przeprowadzenie badań rynku nowych produktów? Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego? Ekspresowa ankieta online w zaledwie 24 godziny Ankiety w działalności biznesowej W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Erecepta krok po kroku e-Recepta - lekarzu sprawdź czego potrzebujesz, żeby wystawiać e-Receptę Centrum Badawczo-Rozwojowe – działania z korzyścią dla nauki i biznesu Badania marketingowe – czym są? Analizy statystyczne – wielopoziomowa statystyka dla przedsiębiorców, naukowców oraz instytucji publicznych Badania ankietowe - kreuj ankietę samodzielnie Analiza statystyczna w medycynie Analiza segmentacyjna – co to takiego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Charakterystyka badań ankietowych Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Świadomość marki - metody badań Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Krok w krok za pomysłem specjalisty Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analizy rynku a kryteria metodologiczne
Badania ankietowe od 4 zł.