Badanie rynku na wspaniałą przyszłość

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

Przeprowadzane badania rynku mają na celu usprawnić podejmowane działania oraz polepszyć sytuację firmy. Dzięki wykorzystaniu fachowych narzędzi oraz wyspecjalizowanej wiedzy ekspertów możliwym staje się realizacja celów rozwojowych. Uwzględniając wielość celów, które mogą zostać poddane badaniu należy przed rozpoczęciem procesu badawczego skonkretyzować jego unikalny cel.

 

Osiągnąć sukces to poznać swój cel

Przykładem takiego badania może być zrealizowany projekt badawczy w obrębie rynku farmaceutycznego. Pozyskana wiedza pozwoliła na zwiększenie sprzedaży i uzyskanie 120% zakładanej sprzedaży leku. W badaniu tym skoncentrowano się na:

  • określeniu zapotrzebowania na lek (z uwzględnieniem podwójnego stężenia substancji czynnej);
  • otrzymaniu informacji wspierających planowanie kampanii marketingowych.

Wyznaczone cele badania udało się osiągnąć, co przekuło się w sukces. Zrealizowane badania rynku umożliwiły dotarcie do konkretnej grupy odbiorców, jak i spełnienie ich oczekiwań.

 

Zdanie klienta można rozpoznać

Przeprowadzając projekt badawczy wysłuchano opinii farmaceutów oraz stałych użytkowników badanego leku. Pozwoliło to na:

  • określenie przyczyn sięgania po lek;
  • przyjrzenie się kwestiom rekomendacji;
  • zbadanie stopnia znajomości marek leków;
  • ocenę wyszczególnionych cech leku np. skuteczność, szybkość działania;
  • zapoznanie się z opiniami badanych w obrębie kampanii reklamowych.

Co więcej dzięki takiemu badaniu możliwe było wsłuchanie się w głos klientów i zapoznanie się z szczegółowymi opiniami na temat stosowanego leku, ale także dało to szansę na pozyskanie informacji dotyczących zmian, które warto wprowadzić.

 

Badanie zawsze ma dwie twarze…

Przeprowadzając owe badanie rynku wykorzystana została metoda pogłębionych wywiadów grupowych, FGI, która umożliwiła:

  • zaprezentowanie własnych opinie i refleksje na temat badanego leku;
  • podzielenie się doświadczeniami;
  • wypracowanie wspólnego stanowiska.

Metoda ta pozwoliła na zebranie danych jakościowych. Pragnąc zyskać także potrzebne dane o charakterze ilościowym został przedstawiony badanym do wypełnienia formularz ankiety.

 

Efekty świadczą o skuteczności

Dzięki wykorzystanym metodom oraz dzięki dociekliwości badaczy możliwym stało się wskazanie pozycji badanego leku na tle konkurencji. Co więcej projekt badawczy dał szansę na wybranie najbardziej efektywnej wersji reklamy oraz jej elementów. Przeprowadzone badania rynku pozwoliły zaspokoić potrzeby dotychczasowych odbiorców leku, ale także zyskać nowych klientów.

Tagi

badania ankietowe badania rynku analizy rynku badania marketingowe analiza rynku badanie rynku badania społeczne
Badanie trendów konsumenckich. Jak efektywnie analizować zmiany na rynku? Jak wybrać agencję badawczą, która przyniesie realne korzyści? Rejestruj się do lekarzy online i ciesz się szybkim dostępem do specjalistów! Dobre nawyki dla serca Choroba zwyrodnieniowa stawów erecepta na wyciągnięcie każdej ręki Badania rynku – o czym warto wiedzieć? 3 sposoby na podniesienie wskaźnika NPS Ból łydki: czy to jest zapalenie żył? Co powinieneś wiedzieć na temat mitów dotyczących badań satysfakcji klientów? Najważniejsze pytania, które należy zadać w ankiecie sprzedażowej Jak wypromować ankiety online za pomocą ciekawych pomysłów dotyczących marketingu treści? Przeprowadzanie ankiet wśród klientów Kiedy jest odpowiedni czas na przeprowadzenie badań rynku nowych produktów? Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego? Ekspresowa ankieta online w zaledwie 24 godziny Ankiety w działalności biznesowej W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Erecepta krok po kroku e-Recepta - lekarzu sprawdź czego potrzebujesz, żeby wystawiać e-Receptę Centrum Badawczo-Rozwojowe – działania z korzyścią dla nauki i biznesu Badania marketingowe – czym są? Analizy statystyczne – wielopoziomowa statystyka dla przedsiębiorców, naukowców oraz instytucji publicznych Badania ankietowe - kreuj ankietę samodzielnie Analiza statystyczna w medycynie Analiza segmentacyjna – co to takiego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Charakterystyka badań ankietowych Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Świadomość marki - metody badań Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Krok w krok za pomysłem specjalisty Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analizy rynku a kryteria metodologiczne
Badania ankietowe od 4 zł.