Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego?

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

 

Każdy przedsiębiorca odpowiedzialny za zarządzanie placówką medyczną lub ośrodkiem farmaceutycznym powinien rozważyć możliwość zlecenia firmie badawczej badania rynku medycznego. Dzięki temu może uzyskać cenne informacje pozwalające usprawnić funkcjonowanie firmy, a także zaplanować skuteczną kampanię marketingową. Dowiedz się zatem, w jaki sposób tego rodzaju badania są prowadzone oraz jak dokonać wyboru rzetelnej firmy badawczej.

Czego mogą dotyczyć analizy rynku medycznego?

Można wyróżnić różnorodne cele projektów badawczych prowadzonych dla podmiotów z branży medycznej. Zazwyczaj odnoszą się one do oceny świadomości oraz postrzegania różnych kategorii leków i innych produktów medycznych pośród klientów oraz decydentów, którzy je rekomendują. W toku badania można także określić elastyczność cenową, poddać ocenie koncepcje reklam oraz opakowań, a także hasła reklamowe.

Badania marketingowe to jednak nie wszystko. Możliwe jest również przeprowadzenie badania opinii pacjentów, a także pracowników zatrudnionych w ośrodku zdrowia. W ramach projektów medical market research weryfikowana jest również efektywność przedstawicieli medycznych oraz jakość obsługi w placówkach zdrowotnych.

Jakie techniki badawcze są wykorzystywane?

W ramach analiz rynku medycznego możliwe jest użycie zarówno technik o charakterze jakościowym, jak i ilościowym. Pierwsze z nich pozwalają pozyskiwać dane od reprezentatywnych grup respondentów. Można chociażby zdecydować się na badania opinii pacjentów na temat stosowanych leków. Kierowana jest wówczas do nich ankieta elektroniczna lub rozdawane papierowe kwestionariusze do wypełnienia (np. w poczekalni do lekarza).

Ostateczny wybór techniki firma badawcza zwykle uzależnia od wieku, stanu zdrowia i możliwości samych pacjentów. Ankieta online nie będzie miała chociażby uzasadnienia w przypadku pacjentów w podeszłym wieku i problemów z prawidłowym widzeniem. Nic nie stoi natomiast na przeszkodzie ku temu, aby przeprowadzić badanie opinii na młodych pacjentach z użyciem aplikacji mobilnej na smartfonie.

Pomiary o charakterze jakościowym

Nie trzeba jednakże ograniczać się jedynie do badań ilościowych. Równie wartościowe dane można bowiem uzyskać w trakcie pomiarów jakościowych – zwłaszcza FGI oraz IDI. Do wywiadów pogłębionych uzasadnienie ma zrekrutowanie zwłaszcza lekarzy i farmaceutów rekomendujących leki, a także stałych ich użytkowników. Wówczas możliwe staje się pozyskanie informacji dotyczących motywacji, przyzwyczajeń oraz preferencji konsumenckich. 

Podsumowanie

Nie przegap zatem szansy na uzyskanie potencjalnych korzyści płynących z przeprowadzenia badania rynku farmaceutycznego. Wybierz dobrą firmę badawczą, która zrealizuje usługę w sposób profesjonalny i rzetelny. Zanim dokonasz ostatecznej decyzji odnoście wyboru agencji, zwróć uwagę na jej dotychczasowe doświadczenie w branży oraz zapoznaj się z przykładowymi realizacjami usługi dla podmiotów z segmentu medycznego. 

Tagi

badania rynku medycznego analizy rynku medycznego analiza rynku medycznego
Dobre nawyki dla serca Choroba zwyrodnieniowa stawów erecepta na wyciągnięcie każdej ręki Badania rynku – o czym warto wiedzieć? 3 sposoby na podniesienie wskaźnika NPS Ból łydki: czy to jest zapalenie żył? Co powinieneś wiedzieć na temat mitów dotyczących badań satysfakcji klientów? Najważniejsze pytania, które należy zadać w ankiecie sprzedażowej Jak wypromować ankiety online za pomocą ciekawych pomysłów dotyczących marketingu treści? Przeprowadzanie ankiet wśród klientów Kiedy jest odpowiedni czas na przeprowadzenie badań rynku nowych produktów? Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego? Ekspresowa ankieta online w zaledwie 24 godziny Ankiety w działalności biznesowej W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Erecepta krok po kroku e-Recepta - lekarzu sprawdź czego potrzebujesz, żeby wystawiać e-Receptę Centrum Badawczo-Rozwojowe – działania z korzyścią dla nauki i biznesu Badania marketingowe – czym są? Analizy statystyczne – wielopoziomowa statystyka dla przedsiębiorców, naukowców oraz instytucji publicznych Badania ankietowe - kreuj ankietę samodzielnie Analiza statystyczna w medycynie Analiza segmentacyjna – co to takiego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Charakterystyka badań ankietowych Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Świadomość marki - metody badań Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Krok w krok za pomysłem specjalisty Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analizy rynku a kryteria metodologiczne
Badania ankietowe od 4 zł.