Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

Zwracając uwagę na narzędzia służące do pozyskiwania pewnej wiedzy na temat rynku w obrębie, którego się działa należy zwrócić uwagę także na analizę konkurencji. Pozyskiwanie wiedzy na temat tego, w jaki sposób postrzega jest konkurencja stanowi podstawową wiedzę na temat tego, jaką drogę dotarcia do odbiorców rynku należy wybrać, a także daje obraz tego, jak należy się z nimi komunikować oraz daje wgląd w ich potrzeby i oczekiwania.

 

Konkurencja czyha na przyszłość

Mówiąc pokrótce: posiadanie wiedzy na temat funkcjonowanie innych, konkurencyjnych firm w tym samym segmencie rynku zwiększa szansę na osiągnięcie sukcesu oraz pozwala na zaplanowanie skutecznych działań i stworzenie realnej strategii marketingowej. Analiza konkurencji umożliwia:

  • budowanie długotrwałej przewagi;
  • rozpoznać rynek w jego istocie;
  • czego najbardziej potrzebują klienci;
  • poznanie aktualnej i przyszłej konkurencji.

 

Klienci zachowują swoją indywidualność

Zachowania konsumenckie stanowią skarbnicę wiedzy o klientach. Na ich decyzje mają wpływ tak subiektywne i obiektywne (np. nawyki) zmienne.  Ze względy na wiek, wykształcenie, płeć i posiadane dochody zachowania konsumentów różnią się od siebie. I tak wyróżnia się klientów:

  • podanych na nowości,
  • rutynowych,
  • ostrożnych.

 

Co przyjęcie koktajlowe ma wspólnego z konkurencyjnością?

Mówiąc o konsumencie warto mieć na uwadze tzw. efekt przyjęcia koktajlowego, który warto zestawić z zagadnieniem analizy konkurencyjnej. Polega on na zdolności mózgu do wyłapywania informacji dotyczących bezpośrednio nas (np. imiona, marka samochodu, kolor). W procesie tzw. badania przyjęcia koktajlowego pokazano badanym jednocześnie:

  • na jednym wyświetlaczu figury geometryczne
  • na drugim wyświetlaczu zdjęcia, a wśród nich jedno zdjęcie badanego.

 

Badani bezbłędnie wskazali figurę, która znajdowała się przy ich zdjęciu, zaś w innych przypadkach mieli problem. Po prostu łatwiej zapamiętuje się informacje odnoszące się bezpośrednio do naszej osoby.

 

Konsument chce wyrazić swoje Ja

Zauważyć należy, iż ludzie bardziej są skoncentrowani na informacjach, które dotyczą ich. Ujmując tę zdolność konsumentów można wykazać, w jaki sposób zachowają się oni, jeśli oferta będzie odpowiadała informacją, z którymi oni się utożsamiają. Jeśli analiza konkurencyjności ma odnosić się do tego, co dzieje się na rynku i jakie ma to konsekwencje to warto także podkreślić składnik indywidualności uczestników rynku, a więc konsumentów i potencjalnych klientów.

Tagi

badania rynku analiza konkurencji badanie rynku analiza danych analizy danych
Jak wybrać agencję badawczą, która przyniesie realne korzyści? Rejestruj się do lekarzy online i ciesz się szybkim dostępem do specjalistów! Dobre nawyki dla serca Choroba zwyrodnieniowa stawów erecepta na wyciągnięcie każdej ręki Badania rynku – o czym warto wiedzieć? 3 sposoby na podniesienie wskaźnika NPS Ból łydki: czy to jest zapalenie żył? Co powinieneś wiedzieć na temat mitów dotyczących badań satysfakcji klientów? Najważniejsze pytania, które należy zadać w ankiecie sprzedażowej Jak wypromować ankiety online za pomocą ciekawych pomysłów dotyczących marketingu treści? Przeprowadzanie ankiet wśród klientów Kiedy jest odpowiedni czas na przeprowadzenie badań rynku nowych produktów? Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego? Ekspresowa ankieta online w zaledwie 24 godziny Ankiety w działalności biznesowej W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Erecepta krok po kroku e-Recepta - lekarzu sprawdź czego potrzebujesz, żeby wystawiać e-Receptę Centrum Badawczo-Rozwojowe – działania z korzyścią dla nauki i biznesu Badania marketingowe – czym są? Analizy statystyczne – wielopoziomowa statystyka dla przedsiębiorców, naukowców oraz instytucji publicznych Badania ankietowe - kreuj ankietę samodzielnie Analiza statystyczna w medycynie Analiza segmentacyjna – co to takiego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Charakterystyka badań ankietowych Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Świadomość marki - metody badań Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Krok w krok za pomysłem specjalisty Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analizy rynku a kryteria metodologiczne
Badania ankietowe od 4 zł.