Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego?

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

Badania rynku medycznego to skuteczny sposób na to, by poznać oczekiwania interesariuszy oraz tworzyć produkty dokładnie spełniające ich oczekiwania. Co istotne dla koncernów farmaceutycznych, można przeprowadzać je nie tylko na grupach potencjalnych lub obecnych klientów. Do kogo jeszcze mogą być kierowane badania rynku medycznego?

 

Grupy interesariuszy

Wyspecjalizowane centra badawcze takie jak firma Biostat®, mają dostęp do dużej grupy respondentów. Dzięki temu badanie rynku medycznego może być skierowane m.in. do:

  • lekarzy,
  • pracowników recepcji oraz pozostałych pracowników jednostek obsługujących pacjentów,
  • przedstawicieli oferujących produkty medyczne,
  • liderów opinii w branży,
  • konsumentów, którzy już korzystają z preparatów dostępnych w danej kategorii,
  • potencjalnych klientów, którzy mogliby z nich korzystać.

 

Korzyści precyzyjnego doboru grupy respondentów

Badanie rynku medycznego musi być wiarygodne, tylko wtedy jego przeprowadzanie jest dla koncernów opłacalne. Jak jednak upewnić się, że rzeczywiście takie będzie? Można to zrobić przede wszystkim dzięki skierowaniu go do odpowiedniej grupy respondentów, w zależności od tego, jakie pytania chce się uzyskać.

Aby poznać nisze rynkowe, koncerny często decydują się na konsultacje z ekspertami branżowymi, którzy znają nie tylko bieżący stan sektora, ale również dysponują przewidywaniami na najbliższe miesiące.

Natomiast w przypadku wprowadzania produktu, badanie rynku medycznego przeprowadza się na mniejszej próbie potencjalnych klientów. Pozwala to ocenić ich reakcje i tym samym szybciej zareagować, jeśli jakiekolwiek elementy identyfikacji nie zostały odebrane zgodnie z zamierzeniami.

Jak widać badania rynku medycznego można przeprowadzać na naprawdę różnorodnych grupach osób, w zależności od tego, odpowiedzi na jakie pytania chce uzyskać firma. W ich przeprowadzaniu pomaga Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®, które na co dzień zajmuje się również zaawansowanymi projektami badań klinicznych i obserwacyjnych.

Dobre nawyki dla serca Choroba zwyrodnieniowa stawów erecepta na wyciągnięcie każdej ręki Badania rynku – o czym warto wiedzieć? 3 sposoby na podniesienie wskaźnika NPS Ból łydki: czy to jest zapalenie żył? Co powinieneś wiedzieć na temat mitów dotyczących badań satysfakcji klientów? Najważniejsze pytania, które należy zadać w ankiecie sprzedażowej Jak wypromować ankiety online za pomocą ciekawych pomysłów dotyczących marketingu treści? Przeprowadzanie ankiet wśród klientów Kiedy jest odpowiedni czas na przeprowadzenie badań rynku nowych produktów? Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego? Ekspresowa ankieta online w zaledwie 24 godziny Ankiety w działalności biznesowej W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Erecepta krok po kroku e-Recepta - lekarzu sprawdź czego potrzebujesz, żeby wystawiać e-Receptę Centrum Badawczo-Rozwojowe – działania z korzyścią dla nauki i biznesu Badania marketingowe – czym są? Analizy statystyczne – wielopoziomowa statystyka dla przedsiębiorców, naukowców oraz instytucji publicznych Badania ankietowe - kreuj ankietę samodzielnie Analiza statystyczna w medycynie Analiza segmentacyjna – co to takiego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Charakterystyka badań ankietowych Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Świadomość marki - metody badań Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Krok w krok za pomysłem specjalisty Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analizy rynku a kryteria metodologiczne
Badania ankietowe od 4 zł.