Nieoceniona rola badań User Experience (UX)

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

 

User Experience jest stosunkowo młodym określeniem, jednak w ostatnich latach można zaobserwować niezwykle dynamiczny wzrost zainteresowania, skupionego wokół tej dziedziny. Badania UX obecnie są stosowane nie tylko przez wielkie korporacje, ale także przez mniejsze firmy. Co kryje się pod tym pojęciem? Przyjrzyjmy się temu nieco bliżej.

User Experience – co to takiego?

Badanie i projektowanie odczuć użytkownika to niezwykle złożony proces, który finalnie zmierza do maksymalizacji satysfakcji klientów, a co za tym idzie, także przychodów osiąganych przez firmę. Zanim jednak przejdziemy do kwestii związanych z badaniami, wpierw odszyfrujmy znacznie skrótu UX.

Pod tym pojęciem kryje się dziedzina, której obszar obejmuje analizę i tworzenie doświadczeń użytkowników serwisów www i aplikacji, jednak ze względu na ich uniwersalny charakter, prawidła rządzące UX bez najmniejszego problemu mogą być przeniesione na dosłownie każdy obszar rynku IT i usług telekomunikacyjnych.

Wbrew obiegowym opiniom, User Experience nie ogranicza się wyłącznie do projektu interfejsu użytkownika. Strona graficzna stanowi jedynie jeden z wielu elementów składowych niezwykle złożonego procesu. Punktem wyjścia do dalszych prac są badania User Experience.

W jakim celu prowadzone są badania UX?

Ze względu na rozległy charakter tej dziedziny, nie można mówić o jednej metodologii badań User Experience. Faktem jest, że nie wszystkie zasady procesu, wdrażanego do określonego projektu, można z powodzeniem przenieść na inny. Poza oczekiwaniami samego zleceniodawcy, charakterze podejmowanych działań decyduje przede wszystkim charakter serwisu, aplikacji i każdego innego obszaru, stanowiącego część procesu.

Szczegółowa analiza ma za zadanie zobrazować sposób, w jaki użytkownicy korzystają z danego obszaru. Pozwala to określić słabe strony aplikacji lub witryny, które stanowią istotne utrudnienie w nawigacji. Podstawowe elementy badania to:

audyt  - na tym etapie określane są wszystkie błędy i nieużyteczne rozwiązania;

wędrówka porównawcza – tester porusza się po stronie jako użytkownik, wykonując zaplanowane wcześniej operacje;

card storing – metoda pozwalająca określić czytelność treści;

Uzyskane informacje, o zachowaniach i potrzebach użytkowników  stanowią podstawę do wprowadzenia zmian, mających ułatwić nawigację i w konsekwencji – poprawić komfort poruszania się po badanym obszarze. Co niezwykle istotne, tego typu proces może być wdrożony nie tylko w fazie koncepcyjnej. Badania mogą też usprawnić i zoptymalizować gotowy projekt.

Tagi

badania UX badania user experience badania marketingowe
Badanie trendów konsumenckich. Jak efektywnie analizować zmiany na rynku? Jak wybrać agencję badawczą, która przyniesie realne korzyści? Rejestruj się do lekarzy online i ciesz się szybkim dostępem do specjalistów! Dobre nawyki dla serca Choroba zwyrodnieniowa stawów erecepta na wyciągnięcie każdej ręki Badania rynku – o czym warto wiedzieć? 3 sposoby na podniesienie wskaźnika NPS Ból łydki: czy to jest zapalenie żył? Co powinieneś wiedzieć na temat mitów dotyczących badań satysfakcji klientów? Najważniejsze pytania, które należy zadać w ankiecie sprzedażowej Jak wypromować ankiety online za pomocą ciekawych pomysłów dotyczących marketingu treści? Przeprowadzanie ankiet wśród klientów Kiedy jest odpowiedni czas na przeprowadzenie badań rynku nowych produktów? Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego? Ekspresowa ankieta online w zaledwie 24 godziny Ankiety w działalności biznesowej W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Erecepta krok po kroku e-Recepta - lekarzu sprawdź czego potrzebujesz, żeby wystawiać e-Receptę Centrum Badawczo-Rozwojowe – działania z korzyścią dla nauki i biznesu Badania marketingowe – czym są? Analizy statystyczne – wielopoziomowa statystyka dla przedsiębiorców, naukowców oraz instytucji publicznych Badania ankietowe - kreuj ankietę samodzielnie Analiza statystyczna w medycynie Analiza segmentacyjna – co to takiego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Charakterystyka badań ankietowych Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Świadomość marki - metody badań Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Krok w krok za pomysłem specjalisty Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analizy rynku a kryteria metodologiczne
Badania ankietowe od 4 zł.