Specyfika badań rynku farmaceutycznego

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

 

Branża farmaceutyczna to największy dostawca reklam. W dużej mierze jest to odpowiedź na potrzeby współczesnego rynku farmakologicznego – ilość dostępnych bez recepty leków i suplementów diety rośnie z dnia na dzień.

Swoistą weryfikację przekazywanych w reklamach informacji stanowią badania farmaceutyczne, czyli działania, których celem jest sprawdzenie faktycznych zalet reklamowanych produktów.

Na czym polegają badania rynku farmaceutycznego?

Każdy producent leków dąży do tego, by oferowane preparaty sprzedawały się jak najlepiej. Klienci poszukują produktów skutecznych, bezpiecznych i w przystępnej cenie. Rosnąca konkurencja na rynku farmakologicznym w znaczny sposób nadaje tempo jakości farmaceutyków, nie bez znaczenia są na tej płaszczyźnie również badania rynku farmakologicznego, polegające przede wszystkim na rzetelnej ocenie zalet i ewentualnych wad konkretnego preparat, ze szczególnych uwzględnieniem skuteczności oraz mogących wystąpić skutków ubocznych.

Jakie leki można badać?

Dzięki badaniom rynku farmakologicznego można określić jakość i skuteczność farmaceutyków. Wbrew pozorom działania te mogą dotyczyć zarówno leków nowych, jak i dostępnych na rynku. W przypadku leków nowych najczęściej wykonywane są badania kliniczne, które muszą być prowadzone zgodnie z obowiązującymi normami etycznymi oraz uwzględnieniem szeroko rozumianego dobra pacjenta – chory ma prawo wiedzieć, jakie korzyści zapewni mu stosowanie objętego badaniem farmaceutyku, a także znać ewentualne ryzyko. Są to przede wszystkim badania obserwacyjne, które polegają na obserwowaniu efektów, jakie zapewnia konkretny produkt oraz szczegółowej analizie skutków kuracji.

Co dają badania rynku farmaceutycznego?

Badania rynku farmaceutycznego to działania wieloetapowe, wymagające czasu i pracy. Uzyskane efekty pozwalają zweryfikować jakość farmaceutyku, zapewniając wiele korzyści zarówno uczestnikom badania, jak i koncernom farmaceutycznym.

Pierwszym krokiem jest ocena bezpieczeństwa badanej substancji – jest czynnik niezbędny do rozpoczęcie badań na określonej grupie ochotników.

Następnie należy określić, czy farmaceutyk działa i czy zapewnia oczekiwane efekty – warto pamiętać, że wskaźnik korzyści powinien być wyraźnie wyższy od ewentualnych skutków ubocznych. Ostatnim etapem jest potwierdzenie skuteczności oraz faktu, że lek jest bezpieczny dla pacjentów.

Korzyści dla firm farmaceutycznych

Badania rynku farmaceutycznego w zakresie farmaceutyków to działania długofalowe, należy jednak podkreślić, że zapewniają one wyraźny i wiarygodny obraz konkretnego produktu leczniczego. Dzięki badaniom obserwacyjnym istnieje możliwość dokładnej analizy właściwości i działania konkretnego farmaceutyku – pozytywne wyniki realizowanych przedsięwzięć farmaceutycznych zapewniają wiele korzyści producentowi, który ma świadomość, że wprowadzany na rynek lek jest bezpieczny i skuteczny.

Tagi

badania rynku badania rynku farmaceutycznego badania rynku medycznego
Dobre nawyki dla serca Choroba zwyrodnieniowa stawów erecepta na wyciągnięcie każdej ręki Badania rynku – o czym warto wiedzieć? 3 sposoby na podniesienie wskaźnika NPS Ból łydki: czy to jest zapalenie żył? Co powinieneś wiedzieć na temat mitów dotyczących badań satysfakcji klientów? Najważniejsze pytania, które należy zadać w ankiecie sprzedażowej Jak wypromować ankiety online za pomocą ciekawych pomysłów dotyczących marketingu treści? Przeprowadzanie ankiet wśród klientów Kiedy jest odpowiedni czas na przeprowadzenie badań rynku nowych produktów? Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego? Ekspresowa ankieta online w zaledwie 24 godziny Ankiety w działalności biznesowej W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Erecepta krok po kroku e-Recepta - lekarzu sprawdź czego potrzebujesz, żeby wystawiać e-Receptę Centrum Badawczo-Rozwojowe – działania z korzyścią dla nauki i biznesu Badania marketingowe – czym są? Analizy statystyczne – wielopoziomowa statystyka dla przedsiębiorców, naukowców oraz instytucji publicznych Badania ankietowe - kreuj ankietę samodzielnie Analiza statystyczna w medycynie Analiza segmentacyjna – co to takiego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Charakterystyka badań ankietowych Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Świadomość marki - metody badań Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Krok w krok za pomysłem specjalisty Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analizy rynku a kryteria metodologiczne
Badania ankietowe od 4 zł.