Badania rynku – o czym warto wiedzieć?

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

Dobrze opracowane badania rynku i wynikające z nich szybkie plany działania są podstawą każdego udanego przedsięwzięcia marketingowego. Dzięki nim przedsiębiorcy mają dostęp do wielu danych, które są niezbędne w trakcie podejmowania istotnych decyzji. Co, więc warto wiedzieć o badaniach rynku?

Umiejętność słuchania

Pierwszym krokiem do stworzenia i wdrożenia badania rynku jest słuchanie. Współpracuj z współpracownikami, aby określić cel końcowy i wytyczyć ścieżkę dojścia do niego. Bardzo często przedsiębiorcy zlecają wykonanie badania rynku wykwalifikowanym badaczom. Po osiągnięciu konsensusu pomiędzy klientem a badaczem, badacz rozpoczyna pracę nad badaniem rynku, które pomoże w podejmowaniu decyzji i ewolucji nowych strategii.

Tworzenie solidnych badań rynku

Po określeniu oczekiwań klienta wobec ankiety, zaleca się opracowanie wstępnej bazy pytań, które następnie będą dopracowywane.  Jeśli na przykład Twoim celem jest poszerzenie bazy klientów poprzez penetrację rynku, pytania ankietowe zostaną tak ułożone, aby zebrać informacje, potrzebne do osiągnięcia tego celu. Proces udoskonalania ankiety jest kontynuowany przez badaczy oraz ekspertów, którzy pogłębiają i dopracowują badania rynku. Ankieta jest następnie wprowadzana na tak szeroką skalę, jak to konieczne, aby zapewnić reprezentatywną próbę o wysokim poziomie ufności. Dzięki temu, możesz z pełnym przekonaniem wdrożyć szczegółową, kreatywną strategię i wyprzedzić konkurencję.

Analiza i raportowanie zebranych danych

Uzyskane dane z badania rynku są analizowane i raportowane przez statystyków i badaczy. Wyniki są kompletowane, aby obiektywnie porównać Cię z konkurencją, a następnie analizowane przy użyciu specjalnych narzędzi.  

Strategia i wdrożenie

Dane te stają się wiedzą, a wiedza ta wymaga szybkiego działania, póki jest jeszcze aktualna. Wyniki badania są prezentowane, interpretowane i omawiane, a następnie wdrażany jest plan działania obejmujący kluczowe wnioski i rekomendacje. Przykładem jednostki realizującej takie badania rynku jest Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Eksperci realizują badania rynku w szybki sposób, co jest niezwykle istotne dla wielu przedsiębiorców. Posiadają oni ponad 17-letnie doświadczenie, które wpływa zarówna na czas, jak i jakość przeprowadzanych badań rynku. Typowe badanie rynku obejmuje: ocenę potrzeb rynkowych, określenie wielkości rynku, określenie obecnej i przyszłej konkurencji, ocenę czynników ekonomicznych, pozycjonowanie marki, określenie najlepszego medium reklamowego, określenie strategii kreatywnej i jej wdrożenie.

Badania rynku nie są proste w realizacji. Nic, więc dziwnego, że wiele przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalnych badaczy. Dzięki temu zaoszczędzą dużą ilość czasu. Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® koncentruje się na realizacji profesjonalnych badań. Dobrze przeprowadzone badanie pozytywnie wpłynie na respondentów oraz ich chęć do brania udziału w kolejnych ankietach. Zebrane dane przez ekspertów są idealną podstawą do podjęcia istotnych decyzji. Badanie rynku możesz przeprowadzić już dziś.

Badania rynku – o czym warto wiedzieć? 3 sposoby na podniesienie wskaźnika NPS Ból łydki: czy to jest zapalenie żył? Dobre nawyki dla serca Co powinieneś wiedzieć na temat mitów dotyczących badań satysfakcji klientów? Najważniejsze pytania, które należy zadać w ankiecie sprzedażowej Jak wypromować ankiety online za pomocą ciekawych pomysłów dotyczących marketingu treści? Przeprowadzanie ankiet wśród klientów Kiedy jest odpowiedni czas na przeprowadzenie badań rynku nowych produktów? Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego? Ekspresowa ankieta online w zaledwie 24 godziny Ankiety w działalności biznesowej W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Erecepta krok po kroku e-Recepta - lekarzu sprawdź czego potrzebujesz, żeby wystawiać e-Receptę Centrum Badawczo-Rozwojowe – działania z korzyścią dla nauki i biznesu Badania marketingowe – czym są? Analizy statystyczne – wielopoziomowa statystyka dla przedsiębiorców, naukowców oraz instytucji publicznych Badania ankietowe - kreuj ankietę samodzielnie Analiza statystyczna w medycynie Analiza segmentacyjna – co to takiego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Charakterystyka badań ankietowych Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Świadomość marki - metody badań Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Krok w krok za pomysłem specjalisty Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analizy rynku a kryteria metodologiczne
Badania ankietowe od 4 zł.