Erecepta krok po kroku

Scroll to the next section Biostat. More than statistics.

Ereceptą nazywa się elektroniczny dokument, dzięki któremu lekarz przepisuje pacjentowi lekarstwa. Od 8 stycznia 2020 całkowicie zastąpiła ona papierowe odpowiedniki, choć w przypadku wyjątkowych sytuacji, np. awarii systemu teleinformatycznego w gabinecie lekarskim, możliwy jest tradycyjny sposób jej wystawienia. Jak wygląda wypisywanie oraz realizacja erecepty krok po kroku?

 

Wizyta w gabinecie lub konsultacja online

 

Ereceptę można uzyskać na dwa sposoby: lekarz może wypisać ją tradycyjnie podczas wizyty w gabinecie, albo dzięki e-Wizycie. Druga opcja dedykowana jest pacjentom korzystającym z wygodnej i bezpiecznej platformy haloDoctor.pl, z której miesięcznie korzysta ponad 200 tys. osób i dzięki której lekarze wydali już 100 tys. erecept. Po konsultacji specjalista wystawia elektroniczny dokument, czyli właśnie ereceptę, którą pacjent otrzymuje na kilka różnych sposobów.

 

Uzyskanie erecepty

 

Ereceptę można otrzymać w kilku wariantach. Mogą być to:

  • wydruk papierowy o erecepcie – przekazywany jest on pacjentowi i to na jego podstawie farmaceuta wydaje leki,
  • SMS – wiadomość wraz z czterocyfrowym kodem, który w aptece trzeba podać razem z numerem PESEL pacjenta,
  • e-mail z plikiem PDF – jest w nim udostępniany kod kreskowy i można zaprezentować go farmaceucie na ekranie telefonu komórkowego lub tabletu.

 

Istnieje jednak jeszcze jeden wariant. Pacjent ma bowiem możliwość udostępnienia informacji o swojej erecepcie dzięki Internetowemu Kontu Pacjenta albo za pośrednictwem aplikacji mObywatel. Niezależnie od wybranej opcji, nie ma konieczności pokazywania w aptece dowodu osobistego i podawania aptekarzowi dodatkowych informacji.

 

Realizacja erecepty

 

Po uzyskaniu erecepty przyszedł czas na jej realizację. Można to zrobić w każdej aptece stacjonarnej na terenie Polski, w sposób wygodny i szybki. Wszystko dzięki temu, że erecepty nie sprawiają trudności również samym farmaceutom, którzy oczywiście nie mają problemów z ich odczytywaniem, co często zdarzało się w przypadku odpowiedników papierowych. W przypadku erecepty pacjent musi pamiętać też o czasie, jaki ma na wykupienie. Zazwyczaj ma na to 30 dni, choć w przypadku antybiotyków jest to zaledwie tydzień, a leków immunosupresyjnych 120 dni.

 

Lekarz może wypisać też ereceptę na 365 dni, choć w takiej sytuacji nie jest możliwe zrealizowanie jej w całości, a maksymalnie tylko na 180 dni. Uzyskanie erecepty to jak widać proces szybki i łatwy, zwłaszcza dla osób korzystających z platformy haloDoctor.pl. Dzięki niej preparat może być przepisany w zaledwie kilka minut, po uprzedniej krótkiej konsultacji i przesłaniu dokumentacji medycznej. Sprawdź, jak łatwe jest to w praktyce.

Tagi

e-Recepta e-Recepty erecepta elektroniczna recepta
Dobre nawyki dla serca Choroba zwyrodnieniowa stawów erecepta na wyciągnięcie każdej ręki Badania rynku – o czym warto wiedzieć? 3 sposoby na podniesienie wskaźnika NPS Ból łydki: czy to jest zapalenie żył? Co powinieneś wiedzieć na temat mitów dotyczących badań satysfakcji klientów? Najważniejsze pytania, które należy zadać w ankiecie sprzedażowej Jak wypromować ankiety online za pomocą ciekawych pomysłów dotyczących marketingu treści? Przeprowadzanie ankiet wśród klientów Kiedy jest odpowiedni czas na przeprowadzenie badań rynku nowych produktów? Na jakich grupach można przeprowadzać badania rynku medycznego? Ekspresowa ankieta online w zaledwie 24 godziny Ankiety w działalności biznesowej W jakim celu prowadzimy badania rynku i jak je przygotować? Erecepta krok po kroku e-Recepta - lekarzu sprawdź czego potrzebujesz, żeby wystawiać e-Receptę Centrum Badawczo-Rozwojowe – działania z korzyścią dla nauki i biznesu Badania marketingowe – czym są? Analizy statystyczne – wielopoziomowa statystyka dla przedsiębiorców, naukowców oraz instytucji publicznych Badania ankietowe - kreuj ankietę samodzielnie Analiza statystyczna w medycynie Analiza segmentacyjna – co to takiego? Specyfika badań rynku farmaceutycznego Charakterystyka badań ankietowych Kreowanie wizerunku marki a badania rynku Badania rynku - badania nakierowane na współpracę z klientem O fundamentalnym badaniu rynku turystycznego Na co zwracać uwagę przy współpracy z agencją badawczą? Panel konsumencki jako narzędzie badania opinii społecznej Wpływ wskaźnika Customer Effort Score na rozwój firmy Przeprowadź analizę rynku i poznaj swoją pozycję w branży Badania marketingowe pozwolą zwiększyć zyski osiągane przez Twoją firmę Analizy rynku medycznego Dlaczego warto zdecydować się na analizy rynku medycznego? Analizy rynku konkurencyjnego - co musisz o nich wiedzieć? Brand awareness research – sposoby na weryfikację znajomości marki Nieoceniona rola badań User Experience (UX) Świadomość marki - metody badań Metoda nakierowana na uporządkowane badanie Badanie rynku na wspaniałą przyszłość Krok w krok za pomysłem specjalisty Zdrowe relacje lekarz-pacjent i ich znaczenie Jak sprawić, by gabinet medyczny był rentowny Na czym polega zastosowanie SurvGo w badaniu satysfakcji klientów? Czym jest segmentacja klientów? Ilościowy charakter badań rynku Opinia pozwala patrzeć w przyszłość Co poziom obsługi klienta mówi o przyszłości firmy? O zaletach przeprowadzanych badań O poprawności procesów badawczych Analiza dla farmacji to specyficzny typ badania Efekt przyjęcia koktajlowego a konkurencyjność Skuteczność badań marketingowych Biznesowe sposoby wykorzystania badań rynku Zdecyduj się na badanie rynku i bądź bezkonkurencyjny w swojej branży Badania rynkowe - zrozumieć zachowania klientów Po co firmie badania marketingowe? Czyli poznaj listę potencjalnych zastosowań Co to jest analiza rynku? Analizy rynku niezbędnym narzędziem każdego przedsiębiorstwa Wiedza z raportów rynkowych zwiększy konkurencyjność Twojego podmiotu Analizy rynku a kryteria metodologiczne
Badania ankietowe od 4 zł.